donderdag 9 oktober 2014

Tijd gegeten


whappje van dochterlief ….
Ik heb trek in pizza , pasta, pannekoeken, turkse pizza, shoarma, kapsalon, big tasti, subway en gigantisch in frituur. Dus ma , doe er wat aan…  kaas niet vergeten he op mn pannekoek mocht je die in een vlaag gaan bakken voor je allerliefste dochter , en spekkkk!!! Maar liefst m'n pasta!!  .. love yoouuu !!
En zo geschiedde.

Ik sta me dus al twee middagen tussen alles door in het rond te gastellen. Niet dat dit erg is want er moet nu eenmaal gegeten worden. Maar als ik dan net als vanmiddag iets later thuis kom dan de bedoeling was door drukte op de weg, staat puber 1 al in het begin van de straat boos te gebaren met z’n telefoon waarom ik nooit op tijd ben. Kaartjes schoolboekenbal moeten voor eind van de middag gekocht. Gelukt! En we gaan frituren ma want dat heb je beloofd.
Puber 2 staat bij terug komst te gillen waarom zijn trainingstas nog niet eens is uitgepakt laat staan gewassen. En of ik toch wel weet dat hij wéér moet trainen vanavond. Over drie kwartier ma, dus opschieten met eten. En liever een broodje uit de oven met gebakken ei. Geen normaal gebakken ei, maar zo’n rul ei, met van alles er door heen. Want patat is te zwaar als je moet trainen!

Ik schiet snel naar de supermarkt in het kader van verantwoorde pasta voor mij en dochterlief die inmiddels whappt dat ze van stage gelijk door gaat om setjes kleding te passen voor de modeshow van zaterdag en op tijd wil eten want ze staat op een beurs vanavond. “ Natuurlijk schat, alles onder controle.

Ik schiet voor de tweede keer naar de supermarkt want de frituurpan staat rood gloeiend maar het vet ontbreekt. Hijgend pletter ik het vet er in en in no time sist het goud gele frietjes.

Telefoon.
Of dat puber een wedstrijdje kan voetballen. Natuurlijk! Oh binnen nu en vijf minuten wordt hij opgehaald. Tas inpakken. Shirt kwijt. Scheenbeschermers drogen nog aan de lijn. Mahamm pak een handdoek en schone onderbroek! Snel!! Ze staan al te wachten. Mahamm waar is mijn jas? En je patat dan schat? Boem deur dicht en weg …
Koude vers vette goudgele frietjes de prullenbak in. Pasta afgegoten en gemengd met eigen geteelde tomaatjes en boontjes. Sausje er doorheen en wachten op dochterlief.

Telefoon.
Mam is het goed als ik bij neefjes oma bami eet? We zijn nu toch al in bijna te laat en heb ik in ieder geval nog eten. Naar huis dochterlief!!! , want ik heb speciaal voor jou ook nog eens jouw pastasoort gemaakt en de patat al weg gepletterd en je broertjes zitten ook al niet aan tafel maar eten op de fiets en onderweg en of op het gras. Ik eis jou aan tafel!!
Dochterlief heeft zich net verkleed. Haar haren gedaan. Haar tas verwisseld voor een andere tas. Haar horloge verruild voor een ander horloge. Haar parfum gesprayd en haar tanden gepoetst. Want die gore pasta , ja die wel lekker is normaal gesproken maar je stinkt er van uit je mond en daarom ook maar net twee hapjes in snelheid naar binnen gepropt. Dan maar liever met een wat lege maag op de beurs.
Boem deur dicht.

Ik staar naar het volle aanrechtblad en vuile gasstel. De hond kwispelt. De enige bij wie het water uit de bek loopt en tijd heeft. Maar ze is allergisch. Mijn pasta is koud.

Telefoon.
Manlief vertelt dat hij heerlijk aan een wijntje zit, en wacht totdat zijn eten geserveerd wordt. Uitzicht over de zee. En jullie schat? Hebben jullie al gegeten?
Ja net, antwoord ik ….

 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten