maandag 5 november 2012

Gewoon weer zo'n onverwacht mooi mensen momentje


Hij hangt zijn theezakje in het gekookte water. Hij ziet dat ik naar hem kijk, en knipoogt.
Zijn haar hangt sluik langs zijn gezicht en heeft zich duidelijk al vijf dagen niet geschoren, ik voel een kleur op mijn wangen komen, maar vraag me tegelijkertijd af wat hij komt doen hier.
Zijn arm rekt uit naar een foldertje op tafel, en kiest het zelfde als ik. Het artikel wat ik lees gaat over langdurige relaties en de houdbaarheid daarvan. Inhoudelijk.

Mijn ogen gaan snel langs de licht grijs gedrukte letters, maar kijk bij bijna iedere zin even naar hem. Hij intrigeert me meer dan de vijf hoe hou je ‘t vol tips.  Het theezakje hangt nog steeds in zijn glas. Ik sein glimlachend en hij begrijpt wat ik bedoel. Communiceren lees ik. Vooral communiceren is goed net zoals de balans vinden in het elkaar los laten op zijn tijd en weer vast houden. Tip vijf is seks . Seks gaat er een beetje vanaf na lange tijd samen vertellen de licht grijze letters. Hij is ook behoorlijk grijs zie ik. Nieuwsgierigheid in en naar elkaar kan verdwijnen lees ik verder terwijl het juist van groot belang is om de interesse vanaf de eerste ontmoeting in elkaar te blijven delen.
Hij breekt een stukje van zijn koekje. Hij glimlacht terwijl hij het foldertje achteloos dubbel vouwt en in zijn binnenzak steekt. Het valt me op dat hij regelmatig naar buiten kijkt, het volle parkeerterrein afgaat met zijn ogen en dan een blik op zijn horloge werpt. Hij zit ietwat gespannen op de bank naast het raam en zijn linkerbeen wiebelt stelselmatig heen en weer. Hij kijkt de gehele foyer nog een keer rond en ineens veert hij op. Gaat staan en zwaait . Knoopt al lopende zijn jasje dicht en wrijft zijn haar iets gladder naar achter.  Ik volg hem met mijn ogen. Bij de pilaar blijft hij staan.  Haar schoenen zijn van donker rood suède en haar schoudertas verraadt haar stijl. Ze glimlacht verlegen en kijkt hem onderzoekend aan. Hij geeft haar een hand, kijkt naar haar en brengt haar hand naar zijn mond waar hij voorzichtig een kus op drukt. Ik zie hem iets vragen en wijst haar naar zijn plekje op de bank bij het raam.  Ze knikt naar me en ik lach bemoedigend terug als ze mij passeert.  Achter hem in de rij hoor ik hem een koffie verkeerd bestellen. Hij draait om en voor hij weer naar zijn plekje wil lopen vraagt hij, kom ik echt zo ongemakkelijk over? Nee hoor, zeg ik, u doet het voortreffelijk. Eerste keer weer zegt hij , met een vrouw na vijf jaar. En dat na 27 jaar huwelijk! Rouw heeft plaats gemaakt voor een beetje hoop op nieuw geluk, of noem het warmte in mijn leven.

Dat foldertje in uw binnenzak hoeft u niet mee te nemen, zeg ik licht van stuk gebracht. Toon interesse is tip 1 zoals u hebt kunnen lezen. De rest wat volgt had u dus zelf kunnen schrijven!   

 

 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten