donderdag 8 november 2012

Laptop aantrekkingskracht

Vandaag, echt vandaag sprong ik gelijk met alarmfase 1 wat wekkers van de jongens betreft uit mijn bed. Jumpte onder de douche , knalde de ramen open, maakte bank kijkende tv ontbijtjes en liet de hond uit. Ik liep op schema!
Daarna ren ik met de stofzuiger van boven naar beneden om de stofvlokken van een week die alle kanten opwaaien als er een deur open of dicht gaat ter zak te zuigen.
Pak ik een emmer sop , zeem de ramen, schuur de badkamer en sorteer de kledingkasten. Maak ik de tuin op herfst orde. En mijn auto waar het mos op het cabriodak groeit om nog maar te zwijgen over het slootwater tussen de versnellingspook vanwege een iets overenthousiaste hond, zet ik ook vandaag met spoed onder de hoge drukreiniger! Zorg ik dat de boodschappen in huis zijn en verf ik nog snel even een stukje zolderkamer! Een opgeruimd fris en fruitig huis, maakt mijn hoofd en lichaam immers rustig! Dit is alles is niet alleen wat ik dacht, dit moest!

Totdat ik deze aantrekkelijke trut laptop zie staan en denk, nee Jo, doe het niet! Laat het internet het internet! Alleen klikken op een radio station en stoffelijk bewegen boven het zuigende geluid van de stofzuiger uit! Beetje lachen om Edwin Evers die al bijna het weekend aan het inluiden is, en zo’n gereed weekend als je in je hoofd hebt qua alles is lekker gereed en schoon en de laatste was draait is dan een complete overwinning!
Mislukt!

Ik check even mijn mail, heel even maar, kijk ook  vol automatisch op facebook, niks bijzonders, maar even zien of het wakkere eiland nog wat te melden heeft. Lees op Nu.nl alles over de laatste ontwikkelingen in de wereld en kijk wat stukjes uitzending gemist. Lig dubbel om de laatste tweets van sommige hilarische twitteraars en ik surf naar wat laatst geschreven blogs op allerlei soorten sites die ik eigenlijk altijd wil over slaan, omdat ik daar besmet word met het schrijfvirus en al van te voren weet dat de stekker van de stofzuiger in het contact blijft zitten om de rest van de dag een stil leven te lijden tussen de vlokken en het verwarde in mijn hoofd, wat ik met alarmfase 1 van de wekkers écht had ontward!




 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten